lauantai 12. toukokuuta 2012

Päivä 6, Espanja, Cadiz + Gibraltar

Tervehdys auringosta!

Lomamme kuudentena päivänä kävimme Gibraltarilla. Kello oli 5.30, kun sekä Jukka että minä samaan aikaan löimme molemmat herätyskellot pois päältä. Kello oli 6.20, kun bussimme keskustaan lähti. Kello oli 6.30, kun heräsimme. Päätimme vielä yrittää ehti seitsemältä keskustasta lähtevään bussiin, joten kiiruhdimme minkä pystyimme. Lopulta olimme bussiasemalla 07.07, joten emme ehtineet ensimmäiseen bussiin. Odotimme seuraavaa kaksi tuntia ja pääsimme matkaan.

Emme ehtineet seitsemältä aamulla lähtevään bussiin, mutta ainakin yritimme!

Gibraltar osa Englantia, eikä sitä sen takia näy edes Espanjan kartoissa. Bussikin täytyy ottaa rajalle eli la lineaan. Pääsimme hyvin perille ja otimme heti rajalta minibussin, jolla pääsimme käymään tärkeimmissä kohteissa, eli kaivoksissa, vuoren huipulla katsomassa apinoita ja vuoren sotilaskäytävissä. Sää oli jälleen huikea, aurinkoa pilvettömältä taivaalta! Antaa kuvien puhua puolestaan:

Kaiken kaikkiaan Gibraltar oli aivan mieletön kokemus! Eräs parhaimmista asioista koko loman aikana. Fiilikset olivat ihan superhyvät reissun jälkeen. Meinasimme myöhästyä myös paluubussista, kun jäin kuvailemaan kaupunkia emmekä meinanneet löytää bussiasemaa. Loppujen lopuksi juoksimme ja kyselimme kaikilta suuntaa, kunnes ehdimme perille viisi minuuttia ennen bussin lähtöä.

Afrikka, Marokko

Fish and chips

Cadizissa joimme Jukan kanssa viiniä ja viskiä ja lauloimme karaokea kahdestaan läppäriltä. Kun kello löi kymmenen lähdimme keskustaan katsomaan flamengo-showta. Show oli uskomaton kokemus! Sekä mies että naistanssijat olivat todella taitavia ja kaikku huutelivat useasti kovaan ääneen ”Ole!”. Flamengon jälkeen kello alkoi jo olla aika paljon. Ilokseni Minnakin soitti ja oli erittäin mukavaa kuulla hänen ääntänsä pitkästä aikaa. Lopuksi kävimme vielä juomassa viiniä paikallisessa baarissa, minkä jälkeen otimme taksin pois keskustasta. Aivan uskomattoman hieno päivä!

Kiitos jälleen, kun jaksoit lukea.