sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Päivä 10, viimeinen päivä Malagassa ja sitten takaisin Suomeen!

Viimeinen päivä alkoi leppoisasti. Ilmastointi toimi koko yön hyvin, en välittänyt Jukan kuorsauksesta ja autojen melukin tuntui paljon hiljaisemmalta. Kuuntelimme musiikkia ja pakkasimme kaikki tavaramme valmiiksi. Tähän meni aikaa leppoisasti pari tuntia. Sitten jätimme laukkumme hotellin säilytykseen, palautimme huoneen ja lähdimme käppäilemään kohti keskustaa. Tänään oli nimittäin päivä, jolloin vanhempieni oli tarkoitus myös tulla Espanjaan ja heidän lentonsa oli perillä Malagassa aamulla.

Vanhemmillani kesti hetki hakea vuokra-auto, minkä jälkeen he suuntasivat rannalle. Olin suunnitellut, että menemme porukalla syömään lounasta La Plaza -ravintolaan. Odottelimme vanhempiani rannassa ja etsimme tavattuamme yhdessä parkkipaikan ja suuntasimme katedraalin kautta Plaza de Merced aukiolle, jolla ravintola sijaitsi. Ruoka oli jälleen todella herkullista ja olut viileää!

Porukalla syömässä
Palattuamme rantaan, huomasimme, että auto oli hinattu pois. Parkkipaikka oli tarkoitettu hevosvankkureille ja kyseisellä kadulla partioi ahkerasti pysäköinninvalvojia. Vanhempani lähtivät taksilla hakemaan autoa takaisin varikolta ja me jatkoimme Jukan kanssa rannalle. Tällä kertaa suuntasimme itäisemmälle rannalle. Siellä oli huomattavasti enemmän turisteja, etenkin Englannista. Oli todella kuuma, mikä oli mielestäni mukavaa. Viileähkö vesi virkisti mukavasti auringossa pötköttelyn jälkeen ja totesimme, että ehkä oli aika hakea tavarat hotellilta ja suunnata kohti lentokenttää. Matkalla söimme vielä nuudelit paikallisessa ”pikaruokalassa”. Törkeän hyvää! Näimme Paulinkin ja hän istuutui myös syömään. Maksun hoidimme tavalliseen tapaan viuhkalla, ja tällä kertaa minä jouduin maksumieheksi.

Rannalla Malagassa
Junalla suoraan lentokentälle, kätevää!
Loppumatka sujui kommelluksitta ja saimme vielä lentokoneessa paikat hätäuloskäynnin vierestä, missä jalkatilaa oli ruhtinaallisesti! Kone oli noin 15 minuuttia myöhässä ilmastointivian vuoksi. Nukuin koneessa kuin tukki ja jaksoin ajaa yllättävän hyvin. Kotona oli kuudelta aamulla. Mahtava reissu!

Siellähän se Boeing 757 odotteleekin jo!
Jos jalkatilaa on, niin se on käytettävä hyödyksi

Kiitos kun olet jaksanut lukea!